PER SSS-

INTERNET

+ Internet Aktivasyonumu Nasıl Yaptırabilirim ?
1. Kayıt yaptırmak istediğiniz cihazınızı Helpdesk ofisine getiriniz.
2. Cihazı Helpdesk görevlisine Personel Kimlik Kartınız ile birlikte teslim ediniz.

Internet Erişim aktivasyonunuz gerçekleştirilecektir. Bu aşamadan sonra “Ekonet-Staff” yayınını seçerek Internet erişimi sağlayabilirsiniz.

Önemli Not : Windows 8 öncesi işletim sistemi yüklü bilgisayarlara SecureW2 programı kurulması gerekmektedir. Apple ürünlerine ise sertifika kurulmalıdır. Gerekli programlara DOWNLOAD sayfasından ulaşabilirsiniz.

+ Dizüstü bilgisayarımı yeniden kurulum yaptım Internet aktivasyonu gerekir mi ?
Dizüstü bilgisayarınızın Internet aktivasyonunu daha önceden yapıldıysa yeni bir aktivasyon işlemine gerek yoktur. Ekonet-Staff kablosuz ağından bağlantı sağlayabilirsiniz.

+ Internet Erişim Özelliği Olan Kişisel Cihazımla (Laptop, Smart Phone, Tablet Vb.) İle Üniversite Internet Erişim Hizmetlerinden Faydalanabilir miyim ?
Evet, bunun için kişisel cihazınızla ve personel kimliğiniz ile birlikte Yardım Masası (Helpdesk) ofisimize uğrayıp Internet Aktivasyonunuzu yapmanız gerekmektedir

+ Dizüstü bilgisayarımı sisteme kayıtlı olmasına rağmen sayfalar açılmıyor ?
Dizüstü bilgisayarınızın DNS ayarlarının otomatik olarak ayarlandığından emin olunuz.

EKOID

+ EkoID bilgilerimi nasıl temin edebilirim ?
EkoID formunuz kayıt işlemleriniz aşamasında İnsan Kaynakları Müdürlüğümüz tarafından teslim edilir. EkoID Formunuzu temin edemediğiniz ya da kaybolması durumunda Yardım Masası ofisimize (HelpDESK) müracaat ederek teslim alabilirsiniz.

+ EkoID şifremi unuttum, nasıl alabilirim ?
Yardım Masası Ofisimize Personel Kimlik Kartınız ile birlikte şahsen müracaat ederek teslim alabilirsiniz.

+ EkoID ile OASIS erişimi sağlayabilir miyim ?
Hayır. İki sistem birbirinden tamamen bağımsızdır. OASIS işlemleri için Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğümüz ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.

+ EkoID nedir ?
EkoID; İzmir Ekonomi Üniversitesi personeline sunulan online bilgi teknolojileri servislerine erişmek için kullanılan ortak kullanıcı adıdır. EkoID ile üniversitemiz e-posta hesaplarına, kişisel web alanlarına, duyuru sistemine, yazıcı baskı sistemine ve pek çok online bilgi teknolojileri hizmetine tek kullanıcı adı ve şifre ile erişim sağlayabilirsiniz.

+ EkoID şifremi yakınım alabilir mi ?
Hayır. Şahsen müracaat gereklidir.

+ Mail hesabıma nasıl ulaşabilirim ?
TIKLAYINIZ

DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

+ Dizüstü Bilgisayarım Arızalandı Ne Yapmalıyım ?
Tüm arızalar için, kampüs içinde bulunan Yardım Ofisine (Helpdesk), öncelikle e-posta yolu (hepdesk@ieu.edu.tr), mümkün olmadığı takdirde şahsen başvurularak arıza bildirimi yapılmalıdır. Yetkili arkadaşımız, arızayı tespit ederek sizi yönlendirmek suretiyle arızanın giderilmesine yardımcı olacaktır. Arızalı parçaya bağlı olarak, bilgisayarınızda bilgi kaybı olabileceğinden, bilgilerin yedeklenmiş olması kullanıcının sorumluluğundadır.

Düşme, zorlama, kaba kullanım, darbe, üzerine yabancı maddeler dökülmesi, sistemin bios şifrelerinin değiştirilmesi gibi kullanıcı hatalarından kaynaklanan durumlarda ise en geç 2 (iki) gün içerisinde Yardım Masası Ofisine (Helpdesk) başvurularak, hasara neden olan olayı belirten bir beyan doldurulmalıdır. Yardım Masası (Helpdesk) yetkilisine aktarılan bu beyan doğrultusunda işlemler yürütülecektir. Kullanıcı hatasından kaynaklanan her türlü hasar kullanıcı tarafından ödenir.

+ Dizüstü Bilgisayarımın garantisi var mı ?
Üniversitemizce tarafınıza teslim edilen dizüstü bilgisayarların garanti süresi 3 yıldır. Batarya garanti süresi 2 yıl veya 200 tam dolum şarjdır.

+ Garanti kapsamına girmeyen notebook arızaları nelerdir ?
-Hatalı taşıma, düşürme ya da kullanım nedeniyle oluşan arızalar (kırılma, çizilme vb.)
-Yetkisiz kişiler tarafından cihazın açılması ve yapılan teknik değişiklikler neticesinde oluşan arızalar
-Sıvı dökülmesi sonucu oluşan arızalar
-Tanımlanan parolaların unutulması nedeniyle ürünün kullanılamaz hale gelmesi
-Virüs nedeniyle oluşan tüm bozulmalar ve kayıplar
-“BIOS” ve “DISK” şifreleri tanımlanması

+ Dizüstü Bilgisayar İade Ederken İzlenecek Prosedür Nedir ?
İade edilecek dizüstü bilgisayarınızın çalışır durumda olması gerekmektedir.
Dizüstü bilgisayar ile birlikte teslim edilmiş ek donanımların eksiksiz ve çalışır durumda olması gerekmektedir. (Taşıma Çantası, Pil, Şarj Adaptörü, Network Kablosu)
İade edilecek üründe yapılacak kontrollerde tespit edilen arızaların onarım bedelleri kullanıcıdan tahsil edilir.

YAZILIMLAR

+ Autodesk Yazılımlardan Ücretsiz Olarak Faydalanabilir Miyim ?
Evet.
Üniversitemiz “Autodesk Student Community Programına” üyedir. Autodesk Community tarafından sağlanan yazılımlardan, öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz ücretsiz olarak faydalanabilirler. Yazılımlara ulaşabilmek için üniversiteniz mail adresi ile kayıt olmanız yeterlidir.

Kayıt İşlemleri Hakkında Detaylı Bilgi İçin TIKLAYINIZ

+ Microsft Azure Nedir.?
Bu programa üye kurum ve kuruluşlar için Microsoft yazılımlarının ücretsiz olarak temin edilebileceği yazılım indirme hizmeti platformudur.
Üniversitemiz Microsoft Azure üyesidir. Üniversitemiz öğrencileri ile akademik ve idari personelimiz bu hizmetten faydalanabilir.

+ Microsft Azure Hizmetinden Nasıl Faydalanabilirim ?
Microsoft Azure aboneliğinizin başlatmak için üniversite mail adresinizden “Microsoft Azure Üyelik Aktivasyonu” konulu e-postayı “helpdesk@ieu.edu.tr” adresine gönderiniz.. Talebiniz en geç 24 saat içersinde değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda programa üyeliğiniz gerçekleşecektir. Program üyeliğinizin gerçekleştiğine dair tarafınıza gönderilecek hesap bilgileri ile kullanıma başlayabilirsiniz.

+ Ücretsiz Virus Uygulaması Temin Edebilir Miyim ?
Üniversitemiz personele ücretsiz olarak Trend Micro OfficeScan antivirus programı hizmeti sunulmaktadır. Tüm öğrencilerimiz, Download sayfamızda bulunan ücretsiz Antivirus (Antivir Virus Cleaner) yazılımını kullanabilirler.

Download sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ

 

+ Office 365 Nedir, Office ten farkı nedir ?
Office 365, dilediğiniz yerden kurulum yapabileceğiniz Internet üzerinden etkinleştirilebilen, kullanıcıların birden fazla bilgisayar ve cihaza yükleme yapabilecekleri, web konferans işlevleri, One Drive ek çevrimiçi depoloma alanı, entegre bulut tabanlı kullanım özellikleri sunan, Office uygulamalarının sürekli güncel ve tam özellikli masaüstü sürümlerini de içeren yeni ofis bir hizmettir.

Office 365 ile Office uygulamalarının en yeni sürümlerine sahip olursunuz. Office 365 kullanıcıları, her zaman kullanıma sunulan en yeni Office uygulamalarını alırlar. Office’in yeni bir sürümünü yayınlandığında, yazılımını en yeni sürüme güncelleştirme seçeneğine sahip olduğunuzu haber veren bir bildirim alırsınız.

Office 365 ile e-posta, kişisel takvim, çevrimiçi döküman yönetimi ve düzenleme yeteneği, anlık ileti, mobil ve masaüstü cihazlar ile internet üzerinden erişim sağlayabilir ve tüm hizmetleri bir bütün olarak kullanabilirsiniz.

Office 365 ile buluttaki Office belgelerini (Word, PowerPoint, Excel ve OneNote) kolaylıkla alabilir, düzenleyebilir ve kaydedebilir, takım arkadaşlarınızla birlikte aynı belge üzerinde çalışabilir ve anlık ileti çevirimiçi konferans özelliklerini kullanabilirsiniz.

Office365’in, Office ile karıştırılmaması gerekir; Office, masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza yüklenen üretkenlik yazılımıdır. Bir paket halinde satın alınır aylık ve yıllık abonelik söz konusu değildir. Office paketleri genel olarak Word, Excel, PowerPoint, One Note ve Outlook gibi uygulamaları içermektedir. Tüm yeni Office paketleri bu uygulamaların en son sürümlerini içerir. Bu paketler yalnızca bir kişisel bilgisayara yüklenebilir.

+ Bilgisayarımda Office yüklü, Office 365 kurabilir miyim, mevcut Office sürümüm ile çalışır mı ?
Office 365 en belirgin olarak Internet üzerinden aktive edilmesi her an her yerde birden fazla cihaza kurulabilmesi ve entegre bulut desteği özellikleri ile mevcut Office sürümlerinden ayrılır ve ayrı bir uygulama olarak bilgisayarınıza kurulur.

Office 365 mimarisi gereği bilgisayarınızda yüklü Office ile birlikte çalışabilir. Office 2007, Office 2010, Office 2013 ve Office 2016 kullanıcıları, Office 365 ile oluşturulmuş belgeleri hiçbir ek eyleme gerek kalmadan çalıştırabilir.

Office 365, Office’in 2007 ve daha yeni sürümleriyle uyumludur birlikte çalışabilir. En iyi Office 2010 ve 2011 for Mac ile çalışır. Office 2007 ve Office 2008 for Mac ile az oranda sınırlandırılmış işlevlerle çalışabildiğinden Office 365’in bu sistemlere kurulması tavsiye edilmez.

Office’in eski sürümlerini kullanıyorsanız ve Office 365 ile birlikte kullanmak istiyorsanız, Office’in daha yeni bir sürümüne geçmeniz gerekmektedir.

Office 365’i standalone Office yüklü bilgisayarlar yerine herhangi bir ofis uygulaması bulunmayan ya da ofis lisansı bulunmayan bilgisayarınıza, birden fazla bilgisayarınız ya da cihazın var ise lisanslama problemi yaşamamız için bu cihazlarınızda (tablet, cep telefonu) kullanmanız tavsiye edilmektedir.

Mevcut Ofis 365 lisansınız ile en fazla 5 farklı yükleme yapılabilmektedir.

EKOKART

+ Eko Kartımı Kaybettim Ne Yapmalıyım ?
İnsan Kaynakları Müdürlüğümüze kartınızın kaybolduğunu bildirerek, yeni kart için başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

+ Eko Kartım Çalışmıyor Ne Yapmalıyım ?
Eko Kartınız ile birlikte Yardım Masası ofisimize müracaat ederek kartınız kontrol edilmesini sağlayınız.

+ Eko Kart ile Neler Yapılır ?
Personel kimlik kartınız ile kampüse giriş-çıkış, kapalı otoparka giriş-çıkış ve üniversite genelindeki kafeteryalardan yemek yeme işlemlerinde faydalanabilirsiniz.

Not: Yemek hakkı sadece tam zamanlı akademik personel ve idari personele sunulan bir hizmettir.

WEB ALANI

+ Web Alanı Nedir, Nasıl Kullanılır ?
Üniversitemizde her personelin, kişisel kullanımı için ayrılmış ve internet üzerinden erişilebilen bir web alanı bulunmaktadır. Web alanınız; hazırladığınız kişisel web sayfalarınızı Internet ortamında yayınlayabilmeniz için dosyalarınızı barındırdığınız sunucu üzerinde adınıza ayrılmış bir alandır. Web alanınız için ön tanımlı kotanız 300mb’dır.
Web alanları için standart erişim adresi http://homes.ieu.edu.tr/username şeklindedir. (Örnek : http://homes.ieu.edu.tr/aliyilmaz) Bu alana erişim için EkoID hesap bilgilerinizi kullanmanız gerekmektedir. Kişisel Web alanı kullanımıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için TIKLAYINIZ.

+ Ekoid Şifremi Biliyorum Fakat Web Alanıma Erişemiyorum ?
Yardım Masası (Helpdesk) ofisine müracaat ederek Web Alanı Aktivasyon durumunuz kontrol ettiriniz.

+ Web Alanıma Nasıl Login Olabilirim ?
Web alanını kullanabilmeniz için gerekli olan şifre EKOID şifrenizdir. EKOID şifrenizi bilmiyorsanız veya unuttuysanız Yardım Masasına (Helpdesk) personel kartınız ile başvurarak şifrenizi alabilirsiniz.

+ Web Alanım İçin Database Hizmeti Sağlıyor musunuz ?
Üniversitemizde her personel için ayrılmış ve internet üzerinden erişilebilen bir database alanı bulunmaktadır.
Database alanının aktivasyonu için helpdesk@ieu.edu.tr adresine mail yoluyla talepte bulunmanız yeterlidir.

PRINTER HIZMETLERİ

+ Kişisel bilgisayarım ile Merkezi Yazıcı Sisteminden Yaralanabilir miyim ?
Evet. Bu hizmetten faydalanabilmek için dizüstü bilgisayarınızın İnternet erişim aktivasyonun yapılmış olması gerekmektedir. Bu işlem için Yardım Masası (Helpdesk) ofisimize müracaat ediniz. Dizüstü bilgisayarınız kaydı alınarak ve gerekli yazılım yüklenerek ofisinize en yakın yazıcı cihazına tanımlanacaktır.

VERİTABANLARI

+ Üniversitemiz kütüphane veritabanlarına dışarıdan erişebilir miyim ?
Evet, Üniversitemiz Kütüphane veritabanlarına kampüs dışından erişim hizmetiz başlamıştır. İlgili hizmetten yararlanmak için yapılması gereken ayarlamaları, Bilgi Teknolojileri Direktörlüğü Web Sitesi (http://itsupport.ieu.edu.tr) altında Dokümanlar sayfasında bulunan “Kütüphane Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim” seçeneğinden veya direkt olarak aşağıdaki linkten erişebilirsiniz. AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ.

+ Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim ile ilgili tüm ayarları yapmış olmama rağmen veritabanları açılmıyor ?
Kullanmış olduğunuz donanımdaki DNS ayarlarınızı otomatik olarak değiştirmeniz gerekmektedir.

+ Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim ile ilgili tüm ayarları yapmış olmama rağmen şifre soruyor ?
Hizmetten faydalanabilmeniz için EkoID şifrenizle giriş yapmalısınız.

+ Linux veya IOS işletim sistemi ile veritabanlarına kampüs dışından erişimi sağlayabilir miyim ?
Dökümanlar sayfamızda yer alan “Kütüphane Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim” yardım destek dökümanında yer alan ayarları tamamladıktan sonra kullanabilirsiniz.

DÖKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ (DYS)

+ DYS ye Nasıl Login Olabilirim ?
Sisteme login olabilmeniz için EkoID’nizi kullanmanız gerekmektedir.

+ DYS de Aradığım Evrakları Nasıl Bulabilirim ?
Evrak Ara menüsünde Tüm evraklar seçilmiş olması gerekmektedir. Ayrıca Tümünü Göster sekmesine tıklanarak aramış olduğunuz tüm evrakları görebilirsiniz.

+ DYS de Eski Tarihli Evrakları Nasıl Bulabilirim ?
Herhangi bir kriter belirtmediğinizde 7 gün, bir veya birden çok kriter girdiğinizde ise 1 ay içerisinde işlem gören evrak listelenmektedir. Ayrıca zaman aralığı özelliğini belirli zaman dilimlerinde arama yapabilirsiniz.

+ DYS ye ilk defa giriş yaptım fakat hiçbir menüyü kullanamıyorum. Ne yapmalıyım ?
DYS ilk defa yapılan girişlerde, kullanıcı kimlik bilgileriniz DYS görevlisi arkadaşlar tarafından DYS sistemine tanımlanır. Bir sonraki login den sonra DYS sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.

ONLINE FAX SİSTEMİ

+ Şehirlerarası fax gönderirken şehir kodu ve sıfırda yazmamız gerekiyor mu ?
Evet.
Örnek : 0 212

+ Başka bir ülkeye fax gönderirken ne yapmalıyım ?
Gönderimi yapacağınız ülke kodunu numaranın başına eklemelisiniz.
Örnek : 00356xxx

+ Göndereceğim fax dokümanı hangi formatta olmalıdır ?
Gönderimini yapacağınız döküman mutlak suretle “*.pdf” formatında olmalıdır. bu format dışındaki gönderimleriniz alıcısına ulaşmayacaktır.

+ Faxı gönderip gönderemediğimi nasıl anlayabilirim ?
Fax gönderiminiz ardından mail adresinize fax durum raporu gönderilir.

+ Tarafıma gönderilen fax’lar bana nasıl ulaşacak ?
Kurumsal fax numaramız 279 26 26’dır. Adınıza gönderilmiş fax’lar evrak ofisi memuru tarafından mail adresinize yönlendirilir.

FILESREVER SİSTEMİ

+ Fileserver’i neden kullanmalıyım ? Faydası Nedir ?
Veri yedekleme, saklama ve paylaşma imkanlarından faydalanmak amacıyla kullanabilirsiniz. Bilgisayarınızdaki kurumsal bilgilerin güvenliğinin bu alana kopyalarını almak suretiyle sağlayabilirsiniz.

+ Fileserver’a kopyalayacağım dosyanın boyutu için sınır var mıdır ?
Birimler için ön tanımlı dosya kopyalama kapasitesi toplam 10 GB’dir.

+ Üniversite dışından fileserver’a ulaşabilir miyim ?
Güvenlik dolayısıyla bu alana üniversite dışından erişim engellenmiştir.

+ Başka birime ait dosyaları görebilir miyim ?
Birimler/Müdürlükler farklı olabilir. Başka Birim ve/veya Müdürlük ile dosya paylaşımı sağlamak için fileserver altında yer alan Public klasörünü kullanabilirsiniz.

+ Public klasörüne kopyaladığım dosyalar silinmiş. Neden ?
Fileserver Public altında yer alan dosyalar haftanın her Pazar günü akşam saat 23:59:59 otamatik olarak silinmektedir.

+ Common klasörü altındaki dosyalar siliniyor mu ?
Common altına kopyalanan dosyalar, kopyalayan kişinin silmediği sürece bulunduğu yerde muhafaza edilir.

E-POSTA

+ E-Posta hesabımın kotası ne kadar ?
Ön tanımlı e-posta kotanız 2 GB’dir

+ E-Posta hesabımın kotası yetersiz kalıyor. Kota artırımı yapılabilir mi ?
Kotanızın artırımı için talepte bulunabilirsiniz. helpdesk@ieu.edu. mail adreslerimize konuyla ilgili mail olarak talepte bulunabilirsiniz. Talebiniz değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda kotanız arttırılacaktır.

+ E-Posta hesabıma hangi yöntemlerle erişebilirim ?
E-posta hesabınızı web tabanlı olarak herhangi bir browser aracılığı ile kullanabilirsiniz. Dilerseniz hesap tanımlamalarınızı yaparak Thunderbird Mail uygulamasıyla birlikte de kullanabilirsiniz

+ Soyadım değişti, E-Posta hesap bilgilerimi nasıl güncelleyebilirim ?
helpdesk@ieu.edu.tr yardım destek adresimize konuyla ilgili talebinizi ileterek mail adresinizin değiştirilmesini talep edebilirsiniz.

GÜVENLİK

+ Webmail şifremi güncellemem gerektiği konusunda bir mail aldım. Ne yapmam gerekiyor ?
Bilgi Teknolojileri Direktörlüğümüz kullanıcılarımızdan hiç bir şekilde böyle bir şifre isteğinde bulunmaz. Böyle bir mail iletisi almanız durumunda lütfen dikkate almayınız ve kesinlikle şifre bilgilerinizi vermeyiniz.