PER SSS

INTERNET

1. Kayıt yaptırmak istediğiniz cihazınızı Helpdesk ofisine getiriniz.
2. Cihazı Helpdesk görevlisine Personel Kimlik Kartınız ile birlikte teslim ediniz.
3. Tarafınıza teslim edilen “İnternet Aktivasyonu Formunu”nu onaylatınız.
4. Onaylanmış formu Helpdesk görevlisine teslim ediniz.

Formun teslimatı ardından Internet Erişim aktivasyonunuz gerçekleştirilecektir. Bu aşamadan sonra “Ekonet-Staff” yayınını seçerek Internet erişimi sağlayabilirsiniz.

Önemli Not : Windows 8 öncesi işletim sistemi yüklü bilgisayarlara SecureW2 programı kurulması gerekmektedir. Apple ürünlerine ise sertifika kurulmalıdır. Gerekli programlara DOWNLOAD sayfasından ulaşabilirsiniz.

Dizüstü bilgisayarınızın Internet aktivasyonunu daha önceden yapıldıysa yeni bir aktivasyon işlemine gerek yoktur. Ekonet-Staff kablosuz ağından bağlantı sağlayabilirsiniz.

Ekonet-Staff bağlantısı için TTLS sertifikası yüklü olması gerekmektedir. Sertifika kurulumu hakkında detaylı bilgi almak için TIKLAYINIZ

Evet, bunun için kişisel cihazınızla ve personel kimliğiniz ile birlikte Yardım Masası (Helpdesk) ofisimize uğrayıp Internet Aktivasyon formu doldurmanız gerekmektedir.

Dizüstü bilgisayarınızın DNS ayarlarının otomatik olarak ayarlandığından emin olunuz.

EKOID

EkoId formunuz kayıt işlemleriniz aşamasında Insan Kaynakları Müdürlüğümüz tarafından teslim edilir. EkoID Formunuzu temin edemediğiniz yada kaybolması durumunda Yardım Masası ofisimize (HelpDESK)müracaat ederek teslim alabilirsiniz.

Yardım Masası Ofisimize Personel Kimlik Kartınız ile birlikte şahsen müracaat ederek teslim alabilirsiniz.>

Hayır. İki sistem birbirinden tamamen bağımsızdır. OASIS işlemleri için Yönetim Bilgi Sistemleri Müdürlüğümüz ile irtibata geçmeniz gerekmektedir.

EkoID; İzmir Ekonomi Üniversitesi personeline sunulan online bilgi işlem servislerine erişmek için kullanılan ortak kullanıcı adıdır. EkoID ile üniversitemiz e-posta hesaplarına, kişisel web alanlarına, duyuru sistemine, yazıcı baskı sistemine ve pek çok online bilgi işlem hizmetine tek kullanıcı adı ve şifre ile erişim sağlayabilirsiniz.

Hayır. Şahsen müracaat gereklidir.

DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

Tüm arızalar için, kampus içinde bulunan Yardım Ofisine (Helpdesk), öncelikle e-posta yolu (akademik-yardim@ieu.edu.tr), mümkün olmadığı takdirde şahsen başvurularak arıza bildirimi yapılmalıdır. Yetkili arkadaşımız, arızayı tespit ederek sizi yönlendirmek suretiyle arızanın giderilmesine yardımcı olacaktır. Arızalı parçaya bağlı olarak, bilgisayarınızda bilgi kaybı olabileceğinden, bilgilerin yedeklenmiş olması kullanıcının sorumluluğundadır.

Düşme, zorlama, kaba kullanım, darbe, üzerine yabancı maddeler dökülmesi, sistemin bios şifrelerinin değiştirilmesi gibi kullanıcı hatalarından kaynaklanan durumlarda ise en geç 2 (iki) gün içerisinde Yardım Masası Ofisine (Helpdesk) başvurularak, hasara neden olan olayı belirten bir beyan doldurulmalıdır. Yardım Masası (Helpdesk) yetkilisine aktarılan bu beyan doğrultusunda işlemler yürütülecektir. Kullanıcı hatasından kaynaklanan her türlü hasar kullanıcı tarafından ödenir

Üniversitemizce tarafınıza teslim edilen dizüstü bilgisayarların garanti süresi 3 yıldır. Batarya garanti süresi 2 yıl veya 200 tam dolum sarjdır.

-Hatalı taşıma, düşürme ya da kullanım nedeniyle oluşan arızalar (kırılma, çizilme vb.)
-Yetkisiz kişiler tarafından cihazın açılması ve yapılan teknik değişiklikler neticesinde oluşan arızalar
-Sıvı dökülmesi sonucu oluşan arızalar
-Tanımlanan parolaların unutulması nedeniyle ürünün kullanılamaz hale gelmesi
-Virüs nedeniyle oluşan tüm bozulmalar ve kayıplar
-“BIOS” ve “DISK” şifreleri tanımlanması

İade edilecek dizüstü bilgisayarınızın çalışır durumda olması gerekmektedir.
Dizüstü bilgisayar ile birlikte teslim edilmiş ek donanımların eksiksiz ve çalışır durumda olması gerekmektedir. (Taşıma Çantası, Pil, Sarj Adaptörü, Network Kablosu)
İade edilecek üründe yapılacak kontrollerde tespit edilen arızaların onarım bedelleri kullanıcıdan tahsil edilir.

Satışı yapılan ürün II. el (kullanılmış) bir üründür. Bu ürün için üniversite yardım masası garanti ve destek hizmeti sağlamamaktadır. Dizüstü bilgisayarınızın onarımını yetkili teknik servisinde yaptırabilirsiniz.

YAZILIMLAR

Evet.
Üniversitemiz “Autodesk Student Community Programına” üyedir. Autodesk Community tarafından sağlanan yazılımlardan, öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz ücretsiz olarak faydalanabilirler. Yazılımlara ulaşabilmek için üniversiteniz mail adresi ile kayıt olmanız yeterlidir.

Kayıt İşlemleri Hakkında Detaylı Bilgi İçin TIKLAYINIZ

Bu programa üye kurum ve kuruluşlar için Microsoft yazılımlarının ücretsiz olarak temin edilebileceği yazılım indirme hizmeti platformudur.
Üniversitemiz Microsoft Dreamspark Premium üyesidir. Üniversitemiz öğrencileri ile akademik ve idari personelimiz bu hizmetten faydalanabilir.

Hizmetten faydalanmanız için üniversitemiz öğrencisi / personeli olduğunuzu bildirir dijital formu doldurarak talepte bulunmanız yeterlidir. Talebiniz en geç 24 saat içersinde değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda programa üyeliğiniz gerçekleşecektir. Program üyeliğinizin gerçekleştiğine dair tarafınıza gönderilecek hesap bilgileri ile kullanıma başlayabilirsiniz.

Üye Olmak İstiyorum.

Üniversitemiz Öğrencilerine ücretsi olarak Trend Micro OfficeScan antivirus programı hizmeti sunulmaktadır. Tüm öğrencilerimiz, Download sayfamızda bulunan ücretsiz Antivirus (Antivir Virus Cleaner) yazılımını kullanabilirler.

Download sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Office 365, dilediğiniz yerden kurulum yapabilceğiniz Internet üzerinden etkinleştirilebilen, kullanıcıların birden fazla bilgisayar ve cihaza yükleme yapabilecekleri, web konferans işlevleri, One Drive ek çevrimiçi depoloma alanı, entegre bulut tabanlı kullanım özellikleri sunan, Office uygulamalarının sürekli güncel ve tam özellikli masaüstü sürümlerini de içeren yeni ofis bir hizmettir.

Office 365 ile Office uygulamarının en yeni sürümlerine sahip olursunuz. Office 365 kullanıcıları, her zaman kullanıma sunulan en yeni Office uygulamalarını alırlar. Office’in yeni bir sürümünü yayınlandığında, yazılımını en yeni sürüme güncelleştirme seçeneğine sahip olduğunuzu haber veren bir bildirim alırsınız.

Office 365 ile e-posta, kişisel takvim, çevrimiçi döküman yönetimi ve düzenleme yeteneği, anlık ileti, mobil ve masaüstü cihazlar ile internet üzerinden erişim sağlayabilir ve tüm hizmetleri bir bütün olarak kullanabilirsiniz.

Office 365 ile buluttaki Office belgelerini (Word, PowerPoint, Excel ve OneNote) kolaylıkla alabilir, düzenleyebilir ve kaydedebilir, takım arkadaşlarınızla birlikte aynı belge üzerinde çalışabilir ve anlık ileti çevirimiçi konferans özelliklerini kullanabilirsiniz.

Office365’in, Office ile karıştırılmaması gerekir; Office, masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza yüklenen üretkenlik yazılımıdır. Bir paket halinde satın alınır aylık ve yıllık abonelik söz konusu değildir. Office paketleri genel olark Word, Excel, PowerPoint, One Note ve Outlook gibi uygulamaları içermektedir. Tüm yeni Office paketleri bu uygulamaların en son sürümlerini içerir. Bu paketler yalnızca bir kişisel bilgisayara yüklenebilir.

Office 365 en belirgin olarak Internet üzerinden aktive edilmesi her an her yerde birden fazla cihaza kurulabilmesi ve entegre bulut desteği özellikleri ile mevcut Office sürümlerinden ayrılır ve ayrı bir uygulama olarak bilgisayarınıza kurulur.

Office 365 mimarisi gereği bilgisayarınızda yüklü Office ile birlikte çalışabilir. Office 2007, Office 2010, Office 2013 kullanıcıları, Office 365 ile oluşturulmuş belgleri hiçbir ek eyleme gerek kalmadan çalıştırabilir.

Office 365, Office’in 2007 ve daha yeni sürümleriyle uyumludur birlikte çalışabilir. En iyi Office 2010 ve 2011 for Mac ile çalışır. Office 2007 ve Office 2008 for Mac ile az oranda sınırlandırılmış işlevlerle çalışabildiğinden Office 365’in bu sistemlere kurulması tavsiye edilmez.

Office’in eski sürümünlerini kullanıyorsanız ve Office 365 ile birlikte kullanmak istiyorsanız, Office’in daha yeni bir sürümüne geçmeniz gerekmektedir.

Office 365’i standalone Office yüklü bilgisayarlar yerine herhangi bir ofis uygulaması bulunmayan yada ofis lisansı bulunmayan bilgisayarınıza, birden fazla bilgisayarınız yada cihazın var ise lisanslama problemi yaşamamız için bu cihazlarınızda (tablet, cep telefonu) kullanmanız tavsiye edilmektedir.

Mevcut Ofis 365 lisansınız ile en fazla 5 farklı yükleme yapılabilmektedir.

EKOKART

İnsan Kaynakları Müdürlüğümüze kartınızın kaybolduğunu bildirerek, yeni kart için başvuruda bulunmanız gerekmektedir.

Eko Kartınız ile birlikte Yardım Masası ofisimize müracaat ederek kartınız kontrol edilmesini sağlayınız.

Personel kimlik kartınız ile kampüse giriş-çıkış, kapalı otoparka giriş-çıkış ve üniversite genelindeki kafeteryalardan yemek yeme işlemlerinde faydalabilrsiniz.

Not: Yemek hakkı sadece tam zamanlı akademik personel ve idari personele sunulan bir hizmettir.

WEB ALANI

Üniversitemizde her personelin, kişisel kullanımı için ayrılmış ve internet üzerinden erişilebilen bir web alanı bulunmaktadır. Web alanınız; hazırladığınız kişisel web sayfalarınızı Internet ortamında yayınlayabilmeniz için dosyalarınızı barındırdığınız sunucu üzerinde adınıza ayrılmış bir alandır. Web alanınız için ön tanımlı kotanız 300mb’dır.
Web alanları için standart erişim adresi http://homes.ieu.edu.tr/username şeklindedir. (Örnek : http://homes.ieu.edu.tr/aliyilmaz) Bu alana erişim için EkoId hesap bilgilerinizi kullanmanız gerekmektedir. Kişisel Web alanı kullanımıyla ilgili ayrıntılı bilgi almak için TIKLAYINIZ.

Yardım Masası (Helpdesk) ofisine müracaat ederek Web Alanı Aktivasyon durumunuz kontrol ettiriniz.

Web alanını kullanabilmeniz için gerekli olan şifre EKOID şifrenizdir. EKOID şifrenizi bilmiyorsanız veya unuttuysanız Yardım Ofisine (Helpdesk) personel kartınız ile başvurarak şifrenizi alabilirsiniz.

Üniversitemizde her personel için ayrılmış ve internet üzerinden erişilebilen bir database alanı bulunmaktadır.
Database alanının aktivasyonu için akademik-yardim@ieu.edu.tr adresine mail yolu talepte bulunmanız yeterlidir.

PRINTER HIZMETLERİ

Evet. Bu hizmetten faydalanabilmek için dizüstü bilgisayarınızın Internet erişim aktivasyonun yapılmış olması gerekmektedir. Bu işlem için Yardım Masası (Helpdesk) ofisimize müracaat ediniz. Dizüstü bilgisayarınız kaydı alınarak ve gerekli yazılım yüklenerek ofisinize en yakın yazıcı cihazına tanımlanacaktır.

VERİTABANLARI

Evet, Üniversitemiz Kütüphane veritabanlarına kampüs dışından erişim hizmetiz başlamıştır. İlgili hizmetten yararlanmak için yapılması gereken ayarlamaları, Bilgi İşlem Müdürlüğü Web Sitesi (http://comp.ieu.edu.tr) altında Dokümanlar sayfasında bulunan “Kütüphane Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim” seçeneğinden veya direkt olarak aşağıdaki linkten erişebilirsiniz. AYRINTILI BİLGİ İÇİN TIKLAYINIZ.

Kullanmış olduğunuz donanımdaki DNS ayarlarınızı otomatik olarak değiştirmeniz gerekmektedir.

Hizmetten faydalanabilmeniz için EkoID şifrenizle giriş yapmalısınız.

Dökümanlar sayfamızda yer alan “Kütüphane Veritabanlarına Kampüs Dışından Erişim” yardım destek dökümanında yer alan ayarları tamamladıktan sonra kullanabilirsiniz.

DÖKÜMAN YÖNETİM SİSTEMİ (DYS)

Sisteme login olabilmeniz için EkoID’nizi kullanmanız gerekmektedir.

Evrak Ara menüsünde Tüm evraklar seçilmiş olması gerekmektedir. Ayrıca Tümünü Göster sekmesine tıklanarak aramış olduğunuz tüm evrakları görebilirsiniz.

Herhangi bir kriter belirtmediğinizde 7 gün, bir veya birden çok kriter girdiğinizde ise 1 ay içerisinde işlem gören evrak listelenmektedir. Ayrıca zaman aralığı özelliğini belirli zaman dilimlerinde arama yapabilirsiniz.

DYS ilk defa yapılan girişlerde, kullanıcı kimlik bilgileriniz DYS görevlisi arkadaşlar tarafından DYS sistemine tanımlanır. Bir sonraki login den sonra DYS sistemini kullanmaya başlayabilirsiniz.

ONLINE FAX SİSTEMİ

Evet.
Örnek : 0 212

Göndeimi yapacağınız ülke kodunu numaranın başına eklemelisiniz.
Örnek : 00356xxx

Gönderimini yapacağınız döküman mutlak suretle “*.pdf” formatında olmalıdır. bu format dışındaki gönderimleriniz alıcısına ulaşmayacaktır.

Fax gönderiminiz ardından mail adresinize fax durum raporu gönderilir.

Kurumsal fax numaramız 279 26 26’dır. Adınıza gönderilmiş fax’lar evrak ofisi memuru tarafından mail adresinize yönlendirilir.

FILESREVER SİSTEMİ

Veri yedekleme, saklama ve paylaşma imkanlarından faydalanmak amacıyla kullanabilirsiniz. Bilgisayarınızdaki kurumsal bilgilerin güvenliğinin bu alana kopyalarını almak suretiyle saülayabilirsiniz.

Birimler için ön tanımlı dosya kopyalama kapasitesi toplam 10 GB’dir.

Güvenlik dolayısıyla bu alana üniversite dışından erişim engellenmiştir.

Birimler/Müdürlükler farklı olabilir. Başka Birim ve/veya Müdürlük ile dosya paylaşımı sağlamak için fileserver altında yer alan Public klasörünü kullanabilirsiniz.

Fileserver Public altında yer alan dosyalar haftanın her Pazar günü akşam saat 23:59:59 otamatik olarak silinmektedir.

Common altına kopyalanan dosyalar, kopyalayan kişinin silmediği sürece bulunduğu yerde muhafaza edilir.

E-POSTA

Ön tanımlı e-posta kotanız 2 GB’dir

Kotanızın arttırımı için talepte bulunabilirsniz. idari-yardim@ieu.edu.tr veya akademik-yardim@ieu.edu.tr mail adreslerimize konuyla ilgili mail olarak talepte bulunabilirsiniz. Talebiniz değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda kotanız arttırılacaktır.

E-posta hesabınızı web tabanlı olarak herhangi bir browser aracılığı ile kullanabilirsiniz. Dilerseniz hesap tanımlamalarınızı yaparak Thunderbird Mail uygulamasıyla birlikte de kullanabilirsiniz

idari-yardim@ieu.edu.tr veya akademik-yardim@ieu.edu.tr yardım destek adreslerimize konuyla ilgili talebinizi ileterek mail adresinizin değiştrilmesini talep edebilirsiniz.

GÜVENLİK

Bilgi İşlem Müdürlüğümüz kullanıcılarımızdan hiç bir şekilde böyle bir şifre isteğinde bulunmaz. Böyle bir mail iletisi almanız durumunda lütfen dikkate almayınız ve kesinlikle şifre bilgilerinizi vermeyiniz.