OGR SSS

INTERNET

Hayır, yeni kurulum yapılmış olması yeni aktivasyon gerektirmez. Anacak yine de Internet erişimi sağlayamıyorsanız Yardım Masasına müracaat ediniz.

Dizüstü bilgisayarınızın DNS ayarlarının otomatik olarak ayarlandığından emin olunuz.

Bir yıl içerisinde üç (3) defa internet kaydı değişikliği yapabilirsiniz.

EKOID

Şifresini unuttuğunuz yada bilmediğiniz EkoId hesabınıza ait bilgileri Yardım Masası ofisimize şahsen müracaat ederek alabilirsiniz.

Telefonla yapılan başvurular kabul edilmez.

Şifrenizi değiştirmek için TIKLAYINIZ

Hayır. Şahsen müracaatınız gereklidir.

Hayır. EkoID ile OASIS sistemleri biribirinden bağımsız olarak çalışır. OASIS login sayfasından üniversite e-posta adresinize yada tanımlı ise cep telefonunuza yeni şifre talebinde bulunabilirsiniz.

DİZÜSTÜ BİLGİSAYAR

Öncelikli olarak Yardım Masası ofisinden dizüstü bilgisayarınızı satın alıp alamayacağınızı hususunda bilgi alınız. Şayet satın alma onayınız var ise aşağıda bilgileri bulunan banka hesabına size belirtilen tutarı yatırarak satın alma işlemini tamamlayabilirsiniz. Size verilecek banka dekontunu üniversitemiz Mali İşler Müdürlüğümüze onaylatarak bir kopyasını Yardım Masası ofisimize teslim ederek ilişiğinizi kesebilirsiniz.

VAKIFBANK TL (Türk Lirası) IBAN : TR 85 0001 5001 5800 7274 6990 70

VAKIFBANK $ (Dolar) IBAN : TR 58 0001 5001 5804 8000 2360 80

İade edilecek dizüstü bilgisayarınızın çalışır durumda olması gerekmektedir. Dizüstü bilgisayar ile birlikte teslim edilmiş ek donanımların eksiksiz ve çalışır durumda olması gerekmektedir. (Taşıma Çantası, Pil, Sarj Adaptörü, Network Kablosu) İade edilecek üründe yapılacak kontrollerde tespit edilen arızaların onarım bedelleri öğrenciden tahsil edilir.

MYO öğencilerimizin dizüstü bilgisayarını satın alabilmeleri için mezuniyete hak kazanmış olmaları gerekmektedir.

Mezuniyet durumunda olmak veya 3 yıl boyunca aralıksız eğitiminize devam etmiş olmanız koşulu ile satın alma işlemi yapabilirsiniz.

Müdürlüğümüz ile olan ilişiğinizin kesilebilmesi için dizüstü bilgisayarınızın ücretini yatırdığınıza dair banka dekontunu Yardım Masası Ofisi (Helpdesk) görevlisine teslim etmeniz gerekmektedir.

Üniversitemizce tarafınıza zimmetle teslim edilen dizüstü bilgisayarınız herhangi bir nedenle çalınması-kaybolması durumlarında, olayın meydana gelişinden itibaren 2 gün içersinde olayın olduğu mahalde güvenlik birimlerince (polis, jandarma veya özel güvenlik) zabıt tuturulması gerekmektedir.

Zabıt tutanağınızın kopyasının yer aldığı bir dilekçe ile üniversitemiz Evrak Kayıt ofisine belgelerinizi teslim ediniz.

Başvurunuz kayıt altına alınarak değerlendirilerek tarafınıza bilgi dönüşünde bulunulacaktır.

Üniversitemizce tarafınıza teslim edilen dizüstü bilgisayarların garanti süresi 3 yıldır. Batarya garanti süresi 2 yıl veya 200 tam dolum sarjdır.
HP 4535s model donanımlar için garanti bitimi 2014 Eylül ayı sonu
HP 4545s model donanımlar için 2015 Eylül ayı sonudur.

Detaylı bilgi için Yardım Masası ofisimize müracaat edebilirsiniz.

Aşağıdaki durumlarda dizüstü bilgisayarınız garanti kapsamı dışında kalır.

-Hatalı taşıma, düşürme ya da kullanım nedeniyle oluşan arızalar (kırılma, çizilme vb.)
-Yetkisiz kişiler tarafından cihazın açılması ve yapılan teknik değişiklikler neticesinde oluşan arızalar
-Sıvı dökülmesi sonucu oluşan arızalar
-Tanımlanan parolaların unutulması nedeniyle ürünün kullanılamaz hale gelmesi
-Virüs nedeniyle oluşan tüm bozulmalar ve kayıplar
-“BIOS” ve “DISK” şifreleri tanımlanması

Statüsü pasif durumda olan ve zimmetinde dizüstü bilgisayar bulunan öğrencilerimizin dizüstü bilgisayarlarını pasif duruma geçtikleri tarihten itibaren en geç 2 hafta içerisinde iade etmeleri gerekmektedir.

Dizüstü bilgisayarlarını iade etmiş pasif durumdaki öğrencilerimizin bilgisayarları iade tarihinden itibaren olmak üzere 2 dönem (1 yıl) süresince Bilgi İşlem Müdürlüğümüz tarafından teslim edildiği şekilde muhafaza edilerek kayıt yenileme durumunda aynı bilgisayar kendilerine iade edilir.

Dizüstü bilgisayarını belirtilen süre içerisinde iade etmeyenler hakkında hukuksal işlem süreci başlatılacaktır.

Üniversitemiz tarafından zimmetle tarafınıza teslim edilmiş olan dizüstü bilgisayarların her türlü teknik servis bakım ve onarım işlemleri üniversitemiz Yardım Masası tarafından yürütülmektedir.

YAZILIMLAR

Evet.
Üniversitemiz “Autodesk Student Community Programına” üyedir. Autodesk Community tarafından sağlanan yazılımlardan, öğrencilerimiz, akademik ve idari personelimiz ücretsiz olarak faydalanabilirler. Yazılımlara ulaşabilmek için üniversiteniz mail adresi ile kayıt olmanız yeterlidir.

Kayıt İşlemleri Hakkında Detaylı Bilgi İçin TIKLAYINIZ

Bu programa üye kurum ve kuruluşlar için Microsoft yazılımlarının ücretsiz olarak temin edilebileceği yazılım indirme hizmeti platformudur.
Üniversitemiz Microsoft Dreamspark Premium üyesidir. Üniversitemiz öğrencileri ile akademik ve idari personelimiz bu hizmetten faydalanabilir.

Hizmetten faydalanmanız için üniversitemiz öğrencisi / personeli olduğunuzu bildirir dijital formu doldurarak talepte bulunmanız yeterlidir. Talebiniz en geç 24 saat içersinde değerlendirilecek ve uygun bulunması durumunda programa üyeliğiniz gerçekleşecektir. Program üyeliğinizin gerçekleştiğine dair tarafınıza gönderilecek hesap bilgileri ile kullanıma başlayabilirsiniz.

Üye Olmak İstiyorum.

Üniversitemiz Öğrencilerine ücretsi olarak Trend Micro OfficeScan antivirus programı hizmeti sunulmaktadır. Tüm öğrencilerimiz, Download sayfamızda bulunan ücretsiz Antivirus (Antivir Virus Cleaner) yazılımını kullanabilirler.

Download sayfasına ulaşmak için TIKLAYINIZ

Office 365, dilediğiniz yerden kurulum yapabilceğiniz Internet üzerinden etkinleştirilebilen, kullanıcıların birden fazla bilgisayar ve cihaza yükleme yapabilecekleri, web konferans işlevleri, One Drive ek çevrimiçi depoloma alanı, entegre bulut tabanlı kullanım özellikleri sunan, Office uygulamalarının sürekli güncel ve tam özellikli masaüstü sürümlerini de içeren yeni ofis bir hizmettir.

Office 365 ile Office uygulamarının en yeni sürümlerine sahip olursunuz. Office 365 kullanıcıları, her zaman kullanıma sunulan en yeni Office uygulamalarını alırlar. Office’in yeni bir sürümünü yayınlandığında, yazılımını en yeni sürüme güncelleştirme seçeneğine sahip olduğunuzu haber veren bir bildirim alırsınız.

Office 365 ile e-posta, kişisel takvim, çevrimiçi döküman yönetimi ve düzenleme yeteneği, anlık ileti, mobil ve masaüstü cihazlar ile internet üzerinden erişim sağlayabilir ve tüm hizmetleri bir bütün olarak kullanabilirsiniz.

Office 365 ile buluttaki Office belgelerini (Word, PowerPoint, Excel ve OneNote) kolaylıkla alabilir, düzenleyebilir ve kaydedebilir, takım arkadaşlarınızla birlikte aynı belge üzerinde çalışabilir ve anlık ileti çevirimiçi konferans özelliklerini kullanabilirsiniz.

Office365’in, Office ile karıştırılmaması gerekir; Office, masaüstü veya dizüstü bilgisayarınıza yüklenen üretkenlik yazılımıdır. Bir paket halinde satın alınır aylık ve yıllık abonelik söz konusu değildir. Office paketleri genel olark Word, Excel, PowerPoint, One Note ve Outlook gibi uygulamaları içermektedir. Tüm yeni Office paketleri bu uygulamaların en son sürümlerini içerir. Bu paketler yalnızca bir kişisel bilgisayara yüklenebilir.

Office 365 en belirgin olarak Internet üzerinden aktive edilmesi her an her yerde birden fazla cihaza kurulabilmesi ve entegre bulut desteği özellikleri ile mevcut Office sürümlerinden ayrılır ve ayrı bir uygulama olarak bilgisayarınıza kurulur.

Office 365 mimarisi gereği bilgisayarınızda yüklü Office ile birlikte çalışabilir. Office 2007, Office 2010, Office 2013 kullanıcıları, Office 365 ile oluşturulmuş belgleri hiçbir ek eyleme gerek kalmadan çalıştırabilir.

Office 365, Office’in 2007 ve daha yeni sürümleriyle uyumludur birlikte çalışabilir. En iyi Office 2010 ve 2011 for Mac ile çalışır. Office 2007 ve Office 2008 for Mac ile az oranda sınırlandırılmış işlevlerle çalışabildiğinden Office 365’in bu sistemlere kurulması tavsiye edilmez.

Office’in eski sürümünlerini kullanıyorsanız ve Office 365 ile birlikte kullanmak istiyorsanız, Office’in daha yeni bir sürümüne geçmeniz gerekmektedir.

Office 365’i standalone Office yüklü bilgisayarlar yerine herhangi bir ofis uygulaması bulunmayan yada ofis lisansı bulunmayan bilgisayarınıza, birden fazla bilgisayarınız yada cihazın var ise lisanslama problemi yaşamamız için bu cihazlarınızda (tablet, cep telefonu) kullanmanız tavsiye edilmektedir.

Mevcut Ofis 365 lisansınız ile en fazla 5 farklı yükleme yapılabilmektedir.

ÖĞRENCİ KARTI

Yeni kart başvurusu için “Öğrenci İşleri Müdürlüğüne” müracaat ediniz.

Yardım Masası ofisimize müracaat ederek kartınızın kontrol edilmesini sağlayınız.

E-POSTA

E-posta hesabınızın ön tanımlı kotası 500 Mb’dir.

“ogrenci-yardim@ieu.edu.tr” adresine konuyla ilgili olarak mail atarak kota arttırım talebinde bulunabilirsiniz. Yapılacak incelemenin sonucunda uygun bulunması durumunda kotanız arttırılacaktır.

WEB ALANI

Yardım Masası ofisimize şahsen müracaat ederek destek almanız gerekmektedir.

Öğrenci ve Kurumsal Faaliyetler Müdürlüğü aracılığı ile ilgili talebinizin Bilgi İşlem Müdürlüğüne iletilmesini sağlayınız. Talebiniz incelenerek uygun bulunması durumunda web alanı oluşturularak teslim edilecektir.

PRINTER HIZMETLERİ

Üniversitemiz ortak kullanım alanlarındaki bilgisayarları kullanarak printer hizmetinden faydalanabilirsiniz.

Bu hizmet için izlemeniz gereken adımlar aşağıdaki gibidir.

1 – Öğrenci kimlik kartınıza Mali İşler Müdürlüğü veznesinden minimum 5 TL yükletiniz.
2 – Yardım Masası Ofisinden (Helpdesk) 5 TL karşılığında kontör kart satın alınız.
3 – Kontör kartınız ile ortak kullanım alanlarındaki bilgisayarlardan çıktınızı alınız.

A4 S/B 0.25TL
A3 S/B 0.50TL
A2 S/B 1.00TL
A1 S/B 2.00TL
A4 Renkli 0.50TL
A3 Renkli 2.00TL
A2 Renkli 4.00TL
A1 Renkli 8.00TL

* A4 S/B dışındaki özellikli çıktılar için GSTF (D Blok) 2. katındaki yazıcılardan faydalanabilirsiniz.

EkoId bilgilerinizi kullanmanız gerekmektedir.

VERİTABANLARI

Evet, Üniversitemiz Kütüphane veritabanlarına kampüs dışından erişebilirsiniz. İlgili hizmet için yapmanız gereken ayarlara BURADAN ulaşabilirsiniz.

DNS ayarlarınızın otomatik olarak ayarlamış olduğunuzdan emin olunuz. Kullanıcı adı ve şifre olark EkoId bilgilerinizi girmeniz gerekmektedir.

LABORATUVAR

Evet. Bu çalışmaların düzenli ve kontrollü bir şekilde gerçekleştirilebilmesi için öğrencilerimizin, bu alanlardan aşağıda örneği bulunan talep formunu doldurup dersin öğretim üyesinin/görevlisinin onayını almak suretiyle yararlanmaları mümkün olabilecektir.

Talep formu için TIKLAYIN

EDUROAM

Hayır. Eduroam hizmetinden yalnızca ziyaret ettiğiniz üniversitelerde faydalabilirsiniz.

KAYIP ÇALINTI LAPTOP

Yardım Masası ofisimizden bir kopyasını alabilirsiniz.

Başvurunuzda yer alan iletişim bilgilerinizden tarafınıza ulaşılarak bilgi verilecektir. Ayrıca 0.232 488 8279 no’lu telefondan bizlere ulaşarak süreç hakkında bilgi alabilirsiniz.

İlgili ödemeyi üniversitemiz ING Bankası hesabına yada üniversitemiz Mali İşler Müdürlüğüne yapabilirsiniz.

İNG BANK TL HESABI IBAN BİLGİLERİ
İZMİR ŞUBESİ ŞUBE KODU : 262 TR 36 000 99 00 8 692 356 00 1 0000 1

İNG BANK DOLAR HESABI IBAN BİLGİLERİ
İZMİR ŞUBESİ ŞUBE KODU 262 TR 31 000 99 00 8 692 356 00 2 0000 1

Talep edilen ücretin ödenmesine istinaden Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından kullanıcıya bir adet dizüstü bilgisayar sağlanır.

Hukuksal işlemler süreci başlatılır.

LAPTOP SERVİSİ

Yardım Masamıza müracaat ederek donanım onarımı için talepte bulunabilirsiniz. Cihazınızın garantisi devam ediyorsa ve kullanıcı hatasından kaynaklı bir problem söz konusu değil ise onarımlar garanti kapsamında yetkili servis tarafından yapılmaktadır.

Garantisi sona ermiş yada garanti kapsamı dışındaki hasarlar için yetkili servis ücretli onarım hizmeti sunulur. Yetkili servis tarafından tespit edilen onarım bedelinin tarafınızca onaylanması durumunda onarım işlemi gerçekleştirilir. Tüm bu hizmet süreci yardım masamız tarafından takip edilir.

HP 4535s model donanımlar için garanti bitimi 2014 Eylül ayı sonu
HP 4545s model donanımlar için 2015 Eylül ayı sonudur.

Detaylı bilgi için Yardım Masası ofisimize müracaat edebilirsiniz.

DNS ayarlarınızın otomatik olarak ayarlandığından emin olunuz.

Bilgisayarınızın işlemci fan temizliğinin yapılması gerekiyor olabilir. Teknik servise gönderilmek üzere yardım masasına müracaat edebilirsiniz.

Linux işletim sistemi haricinde destek hizmeti verilmemektedir.

Önceden Internete kaydı yapılmış bilgisayarlar için format sonrasında yeniden bir aktivasyon yaptırmanıza gerek yoktur.

Kullanıcıların kendi hatalarından kaynaklanan bozulmalar (her türlü kırıklar, sıvı teması, darbe ve düşürmeden doğacak hasarlar BIOS şifresinin unutulması vb.) garanti kapsamı dahilinde değildir.

Dizüstü bilgisayarınızın yetkisi olmayan servisler tarafından müdahale edilmesi durumlarında cihaz garanti kapsamı dışında kalır.

YEDEK LAPTOP

Öğrencilerimize arızalı dizüstü bilgisayarları yerine stoklarla sınırlı olmak üzere yedek dizüstü bilgisayar hizmeti verilmektedir. Yedek dizüstü bilgisayarlar için zimmetle teslim alınmış dizüstü bilgisayarlar kullanım kuralları ve şartları geçerlidir.

Ürün servis prosedürü uygulanır. Yetkili teknik servis tarafından yapılacak kontroller neticesinde belirlenecek onarım ücreti kullanıcıdan tahsil edilir.

Ubuntu(Linux) işletim sistemi yüklüdür.

GÜVENLİK

Bilgi İşlem Müdürlüğümüz kullanıcılarımızdan hiç bir şekilde böyle bir şifre isteğinde bulunmaz. Böyle bir mail iletisi almanız durumunda lütfen dikkate almayınız ve kesinlikle şifre bilgilerinizi vermeyiniz.